Een spel met tegengestelde belangen (bewegingsthema doelspelen) voor kleuters.
Ieder groepje gaat staan achter zijn eigen lijn en probeert de pylonen van de bank af te gooien.
Het spel is voor ieder groepje hetzelfde, wat er uit gehaald wordt (zone van naaste ontwikkeling) is heel verschillend.
- zelf (eerlijke) groepjes maken; ga maar staan en laat maar horen wie waar naar toe mag;
- het spel starten en stoppen;
- het arrangement herstellen na ieder spelletje;
- maak je dan weer nieuwe groepjes? helpt iedereen met opruimen? wanneer is het goed?
- het weten, herkennen en naleven van regels; durf je anderen er ook op aan te spreken?
- ga je voor eigen succesbeleving of zit er al iets van groepsgevoel in?
Wanneer heb je eigenlijk gewonnen bij dit spel?
Samen tellen van de pylonen die aan jouw kant liggen.
Kleuterlogica
'Juf, wij hebben de meeste pylonen aan onze kant liggen, dus dan hebben wij gewonnen. Yeah!'
Uhm, nou nee. Dan heeft het andere groepje gewonnen.
'Huh........'
Tja, leg dat maar eens uit. ;-)
Coachen ---> loopt ‘t ?